Възможна е връзка между „АстраЗенека” и тромбозите според ЕАЛ

Европейската агенция по лекарствата (ЕАЛ) призна, че съществува възможна връзка между образуването на съсиреци и ваксината срещу ковид на „АстраЗенека“ в свое официално становище. В него се отбелязва, че подобни случаи са много редки.
Тромбози могат да се наблюдават до две седмици след поставянето на ваксината и това следва да бъде взето под внимание от лекарите и от хората, които желаят да се имунизират. ЕАЛ не може да определи засега кои са причините, които водят до съсиреците. Агенцията призовава хората, които имат съмнения за нежелани последици от ваксината, незабавно да се обърнат към лекар. Потвърждава се, че ваксината може да предизвика артериална тромбоза и инсулт. Оценката се основава на разглеждането на 62 случая, от които 18 са завършили със смърт. По-рано ЕАЛ определи ваксината като безопасна. Днес агенцията повтаря мнението, че ползите от препарата са повече от вредите. В становището на агенцията се допълва, че при тромбози трябва да се действа бързо. Според ЕАЛ е възможно причината за образуването на съсиреци да се дължи на имунна реакция към ваксината.